shame on me

Sååå typiskt.. Lagom till mitt och bloggens fyraårsjubileum missade jag att skriva på ÖVER EN MÅNAD! Jag är inte stolt över detta, men det beror förmodligen på hur otroligt innehållslös förra månaden var. Om jag ändå ska försöka sammanfatta september 2011 så var det ingen skillnad mot september något annat år. Eller jo, jag tränade 0 gånger istället för tidigare år då jag i alla fall lyckades röra på mig en hel gång.

Skämt åsido.. Det märks att det är sista året på SU nu. Tempot och svårighetsgraden har höjts markant. Jag börjar känna mig taggad på att börja jobba, och ska inom en snar framtid börja leta lite spännande jobb. Problemet är bara att jag inte kan välja inriktning - IT eller Reklam & PR. Senast den 28 november måste jag välja och idag lutar det mot reklam, fast igår var det IT som gällde. BLIR GALEN!

Jag tror inte ens att beslutet kommer inverka speciellt mycket på mitt framtida yrke - så jag kan berätta om min blåa-linjen-Kista-DSV-ångest istället:

Idag startade en ny kurs, Global IT Management, men det är för tidigt för att uttala sig om vad jag tycker. En sak är i alla fall säker, det kommer krävas en hel del tid och energi! Tur att det finns kaffe!! Det värsta är bara känslan av att behöva sätta sig på blåa linjen igen. Har blivit en bekväm tjej som endast hänger på röda mellan Universitet och Slussen, typ. Vi ger det ett par veckor så har jag säkert större problem än färg på tunnelbane-linje.

Peace and love

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej!



Jag hittade din blogg av en slump när jag googlade din utbildning! Jag funderar att söka den till hösten och är därför jättenyfiken att höra vad du tycker om den och hur du trivs? Om du kan rekommendera den dvs :) Jag tycker den verkar intressant och skulle verkligen kunna tänka mig att jobba med marknadsföring eller reklam men undrar vad ni får höra, som pluggar, hur ser arbetsmöjligheterna ut efter utbildning? Finns det behov av "er" eller kommer det bli svårt att få jobb?



Tack så mycket på förhand för svar. Ha det bra! MVH Klara

2011-11-18 @ 10:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0