borgholm

Ja, helgen till ära var det bartömning på Strand hotell i Borgholm och SJÄLVKLART var jag där!

Festen började med en uppvärmning i form av bowling och ett glas vin i fredags med Sara och Malin, och eftersom det är min blogg så vann jag givetvis. Måste säga att bowling egentligen är rätt tråkigt, och man får RÄTT ont i fingrarna. Men nu har jag fått göra det i år också! :)

(Bowling-Caj i full fart)

Det riktiga partyt började dock framåt sextiden på lördagen då jag, Malin och Carro satt hos mig i väntan på Jessica och den låånga bilfärden upp till Öland. Ösregn och dimma får inte riktigt igång mitt partymode, men väl på plats gick det snabbt! Ett partytält och några glas vin senare satt vi i ösregn på innegården och hade hur roligt som helst. Till sist begav vi oss mot Strand och där spårade det ännu mer. Shots och drinkar till höger och vänster, men allt som allt var det en sjukt rolig kväll. ÄNDA TILLS.......................

Danne klämmer in mig i en garderob och gör mig ca. 5 cm bred, varpå jag chinkar sönder OCH fem sekunder senare tappar Josse en stolsdyna (som till hennes försvar väger mycket mer än man tror) och krossar lilltån. Jag hittar henne hysteriskt gråtande inne på toaletten och stackars Jessica som inte visste vad hon skulle göra. Josse skriker på ambulans, och nykter som jag är ringer jag 112....... snackar med dom hur länge som helst, men de vägrar skicka en ambulans för en tå (vilket jag såhär i efterhand verkligen kan förstå). Ringer istället massa olika vårdupplysningar och lugnar ner Josse, binder om hennes tå med toapapper och placerar den högt. Hon fick äntligen sin tåpall. Underbart!

Dagen därpå mådde jag som jag förtjänade. Dvs. dåligt.
Framåt tvåtiden bestämmer vi oss för att äta pizza. Men tack vare Carros extremäckliga pizza med curry blandat med min bakfylla så bestämmer jag mig rätt snabbt för att ta med pizzan i en kartong och gå hem och lägga mig. Endast en kvart senare är jag pigg nog för att äta pizzan, och därefter började det ljusna. Framåt kvällen hämtade jag Eric i Kalmar, och jag är faktiskt överraskad över hur lätt jag hittade till McDonalds. Ljushuvudet hade dock druckit whiskey, så jag fick köra hela vägen tillbaka också medan han drack upp mina ljuvliga cider. Nåväl, vad gör man inte!

Väl tillbaka fick jag snabbt ett vinglas i handen och festen började på nytt! Eftersom innergården sedan tidigare var abbonerad, fick vi klämma in oss i vårt extremt lilla rum. Något som inte var så passande när vi fick ännu mera besök än vad vi redan hade. Well, lite chink och lite städning senare var det i alla fall ur världen. Dock blev inte utekvällen vad jag önskat eftersom någon idiot häller ut hela min cider utan att varken ursäkta sig eller köpa en ny. Två sekunder senare ramlar en person över mig och knäcker nacken på mig och då är jag nära bristningsgränsen. Två sekunder efter det får jag en armbåge rakt in i ryggen så jag tappar andan och verkligen möter min bristningsgräns. Gick därifrån och gick runt själv i typ en timme innan jag tog mig själv samman och letade upp Josse igen. Vi bestämde oss rätt snabbt för att gå och äta och sedan gå hem. BRA VAL!

Dagen efter var det överraskande nog just jag och Josse som fick äran att köra bilarna hem. Jag blåste 0.1 och hon 0.2, men som tur väl var mötte vi inga poliser och efter ännu en runda på McD i Kalmar var det inga som helst problem att köra hem. Väl hemma smådäckade jag och Eric framför xboxen och sen dess har det inte hänt mycket i mitt liv!

Ikväll är det dock dags för uppvärmnings-middag+vin inför the big day på lördag.
Någon fyller 20! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0